01-02-2000
L'Institut del Teatre estrena ''Anatol'' per reflexionar sobre la infidelitat
Sota la direcció de Francesc Nel.lo, vuit alumnes de l'Institut del Teatre porten a escena l'obra ''Anatol'' a la sala Maria Plans.
Des de dijous i fins diumenge, els actors donaran vida a uns personatges que reflexionen en veu alta sobre la fidelitat en la parella.
Josuč Amoraga .- El taller de quart curs d'interpretació de l'Institut del Teatre estrena l'obra ''Anatol'', del dramaturg vienès Arthur Schnitzler. El muntatge teatral es podrà veure a la sala Maria Plans els dies 3, 4, 5 i 6 de febrer.
A través del personatge d'Anatol, una mena de Don Juan, l'autor fa una reflexió sobre la fidelitat en la parella, en una obra que està dividida en set moments.
L'autor de l'obra, Arthur Schnitzler, va néixer a Viena, al segle XIX. Malgrat que va ser metge, va desenvolupar una intensa activitat cultural com autor teatral. Fins al 1931 va escriure un nombre important d'obres. Schnitzler és ara mateix un escriptor de moda per ser l'autor del relat ''Història somiada'', que va servir a Stanley Kubrick per rodar ''Eyes Wide Shut'', un film on també està present el tema de la infidelitat.
Aquesta peça teatral està interpretada per cinc actors i tres actrius, que s'han format a l'Institut del Teatre. Els intèrprets masculins comparteixen paper, ja que tots donen vida al personatge d'Anatol, però ho fan al llarg de les set situacions en què està dividida la història.
Sigmund Freud, el pare de la psicoanàlisi, va ser un dels admiradors d'aquest autor teatral. Freud va lloar la manera que tenia el dramaturg vienès d'interrogar-se sobre les relacions humanes. En aquest sentit, Francesc Nel.lo ha ressaltat que el teatre és un laboratori de la conducta humana.
Copyright (c) TV20, TV de Terrassa. Serveis Informatius