03-02-2000
L'edifici de la Farinera es remodelarà en breu
L'emblemàtic edifici de La Farinera, ubicat al carrer de Colom, es remodelarà en breu. I és que la subvenció per tirar endavant aquestes obres de rehabilitació ha estat concedida a l'ajuntament terrassenc.
El consistori va comprar aquest edifici al gener de l'any passat.
Laura Martínez .- L'oferta universitària de Terrassa ha anat augmentant a mesura que han passat els anys. Ara, l'edifici de La Farinera es remodelarà per tal que sigui la seu de l'Escola de Fotografia, l'Escola de Cinema i l'Escola de Comerç i Distribució (ESCODI), l'Institut del Teatre i l'Escola Multimèdia.
A l'espera que es facin les obres, l'ESCODI, que va començar la seva activitat aquest curs, té la seva seu provisional al Vapor Universitari. Tot i això, aquest centre ha tingut una bona acollida pels professionals del sector, ja que s'han omplert totes les places dels dos mòduls que ha realitzat.
Pel que fa a l'Escola de Fotografia abandonarà l'edifici que ara ocupa al Passeig del 22 de Juliol, al costat de l'Escola d'Òptica, per passar a la La Farinera.
Aquest equipament també acollirà l'Escola de Cinema, que té previst traslladar-se a Terrassa l'any vinent. De moment, el centre té la seva seu a Barcelona on, després del trasllat, encara continuaran algunes dependències administratives.
Segons l'alcalde de Terrassa, Manuel Royes, la remodelació de La Farinera i també del Vapor Sala, on hi serà el Conservatori Municipal, permetrà que l'activitat universitària de la ciutat es concentri en un únic campus. Per Royes, si es compleixen les previsions i es fan efectius els trasllats, Terrassa és convertirà en el segon campus urbà de Catalunya.
A banda d'aquests centres, el Vapor Universitari acull la delegació de la UNED, la Universitat a Distància, mentre que al carrer Colom, hi ha les diferents escoles d'Enginyeria.
Copyright (c) TV20, TV de Terrassa. Serveis Informatius