17-02-2000
150è aniversari dels Gegants Vells de Terrassa
Els Gegants Vells de Terrassa celebren enguany el seu cent cinquantè aniversari, que es commemorarà amb diferents activitats durant el mes de maig.
Amb motiu de l'aniversari, en Robesa i la Pepona renovaran els seus vestits i les seves perruques.
Laura Martínez .- Amb motiu de la commemoració del 150è aniversari dels Gegants Vells de Terrassa, construïts l'any 1850, el pròxim mes de maig se celebraran un seguit d'activitats, organitzades pels Geganters de Terrassa, amb la col.laboració de l'ajuntament. Així, en Robesa i la Pepona estrenaran un nou vestuari i se'ls hi renovaran les perruques.
Els Gegants Vells van ser els primers de la ciutat i van ser construïts per l'artista Francesc Torres i Armengol. El gegant, anomenat Robesa, va ser copiat d'un mestre d'obres, amic del constructor, i la geganta, la Pepona, està inspirada en una jove de poble. Pel que fa al vestuari, el gegant sempre ha anat vestit com un noble del segle XV, mentre que la geganta ha canviat d'indumentària i de pentinat, en funció de la moda.
En el segle XIX, en Robesa i la Pepona van patir dues restauracions i durant el segle XX han estat remodelats en diverses ocasions, l'última l'any 1981. La major part d'aquestes intervencions han consistit en el canvi del vestuari, tot i que alguna vegada s'han fet reparacions de desperfectes en la figura dels gegants.
L'any 1981, els Gegants Vells de Terrassa van ser recuperats de nou durant la Festa Major, després que al 1966 s'havien guardat al Castell Cartoixa.
Copyright (c) TV20, TV de Terrassa. Serveis Informatius