TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 08-06-2000
Punt de partida de la primera Fira de la Innovació

Banner
Banner
Aquest dijous al migdia s'ha inaugurat al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica, situat a la Rambla d'Egara, la primera Fira de la Innovació que, a més dels projectes i els invents, acollirà un total de 12 conferències.
L'obertura oficial ha anat a càrrec del conseller d'Indústria, Comerç i Turisme, Antoni Subirà, que ha remarcat la importància de la innovació en l'augment de la productivitat d'un país.
Anna Serrano .- Antoni Subirà inaugurava aquest dijous al migdia oficialment la primera Fira de la Innovació que es podrà veure fins diumenge al Museu de la Ciència. En la seva intervenció, el conseller d'Indústria, Comerç i Turisme ha dit que, junt amb la inversió i altres factors, la innovació és un dels elements que augmenten la productivitat d'un país.
El conseller Subirà ha destacat que, en els darrers cinc anys, la inversió a Catalunya ha crescut una mitjana d'un 11,6% anual. També deia que les xifres desmenteixen que l'economia del país estigui en decadència, com diuen algunes veus, ja que es calcula que hi ha més de 250 empreses catalanes que estan creixent i tenen beneficis. Entre les característiques d'aquestes firmes Subirà indicava que, la majoria, tenen un certificat de qualitat, són actives en el mercat internacional i inverteixen en innovació i desenvolupament.
El conseller s'ha referit a la relació entre empresa i universitat i ha assegurat que, perquè funcioni, s'han d'establir vincles similars als de l'empresari i el proveïdor.
L'acte inaugural també ha comptat amb la participació del director del museu, Eusebi Casanelles, que ha recordat que, a més de fomentar la industrialització de Catalunya, el centre també pretén difondre el món científic i tecnològic. Igual que Casanelles el president de la Cambra de Comerç, Albert Vilardell, també s'ha mostrat molt satisfet per la realització d'aquesta fira.
El delegat del rector de la UPC a Terrassa, Joan Antó, ha indicat que aquest certamen serà un punt de connexió entre la universitat i l'empresa. De la seva banda, la regidora de comerç, Maria Costa, destacava que la fira és una aposta de futur de la ciutat.
El certamen, que romandrà obert fins diumenge, acull una cinquantena d'estands d'empreses, institucions, universitats i interventors. Les xerrades s'aniran succeïnt i entre les qüestions que s'abordaran hi ha els productes digitals, els materials magnètics d'elevat rendiment o les novetats en el món del plàstic.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius