

|
La Federació d'Associacions de Comerciants de Terrassa (FACT) ha expressat el seu malestar per la competència deslleial de les entitats financeres.
Els comerciants associats acusen bancs i caixes d'obsequiar els clients amb productes que no són bancaris, com bicicletes, televisors, coberteries o bé ordinadors, entre molts altres.
La FACT va expressar aquest malestar en la reunió que el Consell Consultiu de Comerç va mantenir el passat dilluns. Una reunió que també va servir per acordar els dies festius d'obertura dels comerços i on la regidoria de Comerç, consum i turisme de l'Ajuntament va explicar els objectius per aquest any.
|
Anna Colom
.-
La Federació d'Associacions de Comerciants de Terrassa (FACT) ha volgut fer públic el seu malestar per la competència deslleial de les entitats financeres. La FACT vol denunciar la venda i els obsequis que bancs i caixes fan als seus clients de productes com viatges, bicicletes, televisors o ordinadors. Segons els comerciants associats, no té sentit que les entitats financeres comercialitzin aquest ventall de productes perquè aquesta és una funció que correspon als comerços.
La Federació va fer arribar aquesta denúncia a la reunió que va mantenir amb el Consell Consultiu de Comerç el passat dilluns.
En la reunió també es van aprovar els nou dies festius que la Generalitat ha proposat perquè puguin obrir els comerços. Els dies aprovats són el 15 d'agost, el 8 de juliol, el 12 d'octubre, l'1 de novembre i els dies 8, 16 i 23 de desembre. El Consell Consultiu va acordar remetre una carta als petits comerciants perquè compleixin aquests 9 dies aprovats, tot i la total liberalització del petit comerç.
La regidoria de Comerç, consum i turisme de l'Ajuntament, també va presentar al Consell Consultiu els objectius per aquest any, entre ells finalitzar l'elaboració del Programa d'Orientació d'Equipaments Comercials (POEC), potenciar l'associacionisme comercial de la ciutat o posar en marxa l'Observatori Local de l'Euro, que ha de servir per facilitar el pas de pessetes a monedes entre consumidors i comerciants.
Per altra banda, en la reunió del Consell Consultiu, els comerciants es van queixar de l'augment de robatoris produïts durant el dia i detectats durant aquestes festes de Nadal en hores d'obertura dels comerços.
|