TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 03-05-2001
La UPC estudia com millorar l'eficiència energètica del Vapor Uiversitari

Banner
Banner
La Càtedra Unesco de la UPC ha desenvolupat un conjunt de propostes per millorar l'eficiència energètica al Vapor Universitari.
Entre elles hi ha substituir les bombetes i els sistemes fluorescents convencionals per equips electrònics actuals, aplicar l'energia solar, promoure l'automatització o canviar les tarifes i els nivells de potència contractada en diferents parts de l'edifici.
En cadascun dels projectes s'ha intentat avaluar les conseqüències econòmiques, l'estalvi energètic, la reducció d'emissions de CO2 i el termini d'amortització.
Anna Colom .- Segons els experts en el canvi climàtic, cada vegada hi ha menys dubtes que l'activitat humana n'és la causa principal, i 'és urgent iniciar els canvis en els models de producció i consum que permetin la disminució a llarg termini de les emissions a tot el planeta'.
És en aquest sentit que la Càtedra UNESCO de la UPC en Tecnologia, Desenvolupament Sostenible, Desequilibris i Canvi Global ha realitzat un conjunt de propostes a concretar en el Pla d'actuació per la millora de l'eficiència energètica del Vapor Univesitari.
L'objectiu és reduir al màxim el consum d'energia sense variar el comfort, utilitzant les tecnologies disponibles en l'àmbit de millora de l'eficiència energètica, considerant les energies renovables i desenvolupant els estudis de viabilitat econòmica.
Entre les propostes hi ha la de substituir les bombetes incandescents i els sistemes fluorescents convencionals per equips actuals incorporant mètodes d'encesa electrònics.
També s'ha proposat aplicar l'energia solar fotovoltaica a les instal.lacions del Vapor Universitari, una opció molt interessant a curt o mig termini ja que suposa un estalvi energètic i econòmic molt gran.
També s'ha proposat instal.lar unitats de control a fi de, entre altres coses, desconnectar automàticament els llums en zones en què la llum natural sigui suficient.
Finalment, també destaquen propostes de cogeneració i trigeneració, sistemes que permetin obtenir simultàniament energia tèrmica i elèctrica a partir d'una única font d'energia primària.
La càtedra compta amb un objectiu complementari: crear la possibilitat que els estudiants puguin desenvolupar el seu Projecte Final de Carrera en temes relacionats amb l'eficiència energètica.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius