TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 11-05-2001
Els autobusos de Terrassa arriben als 8.850.000 viatgers

Banner
Banner
Els autobusos urbans de Terrassa, gestionats per l'empresa Transports Municipals d'Egara (TMESA), han estat utilitzats durant els darrers dotze mesos per 8.850.000 persones, fet que suposa un creixement del 5% respecte a l'any passat. Així ho va afirmar el regidor de Mobilitat, Antoni Prunés, durant la presentació dels sis nous autobusos que serviran per continuar la renovació de la flota de TMESA. Aquests vehicles ja porten incorporades les màquines per validar els nous bitllets que entraran en funcionament el diumenge dia 13.
Lluís Palà .- Vuit milions vuit-cents cinquanta mil. Aquest és el nombre de viatgers que han transportat els autobusos urbans de Terrassa des de l'abril de l'any passat fins ara. Aquesta xifra, que significa un creixement del cinc per cent respecta a l'any anterior, s'explica, segons el regidor de Mobilitat, Antoni Prunés, per l'èxit del canvi d'itineraris que es va fer pel juliol, ja que les línies que més han crescut han estat precisament les que van sofrir alguna rectificació. Prunés va afirmar que, seguint aquesta tendència, està previst que es facin altres modificacions, probablement a les línies 4, 7 i 10. Aquests canvis es podrien dur a terme cap a l'estiu del 2002.
El regidor de Mobilitat va fer públiques aquestes dades coincidint amb la presentació per part de Transports Municipals d'Egara (TMESA) de sis nous autobusos, que formen part del programa de renovació de la flota i que s'incorporaran al servei a partir del diumenge 13 de maig. Es tracta de vehicles que incorporen un seguit de mesures pensades per incrementar l'accessibilitat i la seguretat. Així, disposen d'una rampa d'entrada per a cadires de rodes, un sistema d'inclinació lateral per fer més senzill l'accés, dues portes de sortida, sensors que impedeixen que les portes es tanquin si troben obstacles i càmeres de vídeo per fer visible la tercera porta i per fer marxa enrera. També milloren la informació al viatger, amb rètols més grans i situats també al lateral del vehicle. A més, a l'interior s'informa de la propera parada tant a través d'una pantalla com mitjançant altaveus.
L'alcalde de Terrassa, Manuel Royes, es va felicitar pel fet que la renovació dels autobusos està anant més de pressa del que es preveia, i va recalcar que espera que amb les noves incorporacions, cada cop més gent utilitzi el transport públic i així es descongestioni el trànsit.
Els nous autobusos, que van decorats amb motius que fan referència a la universitat i al món de l'espectacle, han costat 28 milions de pessetes cadascun, i ja van equipats amb les noves validadores per poder admetre els nous bitllets que entraran en funcionament aquest cap de setmana.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius