TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 25-05-2001
Més de 30.000 vallesans diuen 'sí' a la vaga general que ha consultat UGT

Banner
Banner
El 81% dels vallesans que van votar a la Consulta Popular feta per UGT el passat dimarts van dir 'sí' a la vaga general de 24 hores en contra de la reforma laboral i les polítiques antisocials.
A Terrassa, les urnes es van col.locar a la Plaça Vella, la Plaça Didó, el PAME, Correus, TMESA i en les grans empreses.
Anna Colom .- Unes 38.000 persones van votar el passat dimarts al Vallès en la Consulta General d'UGT per a una vaga general en contra de la reforma laboral, una xifra que segons UGT representa un 16% dels treballadors de la comarca. D'aquests votants, el 81% va votar a favor de la vaga, una xifra semblant a la de tot Catalunya, on el 83% dels 386.000 votants van dir 'sí' a la vaga general de 24 hores.
La UGT va repartir 220 urnes per tot el Vallès. A Terrassa, les urnes es van col.locar a la Plaça Vella, on hi va haver poca participació, a la Plaça Didó, el Patronat Municipal d'Educació (PAME), Correus, Tranpsorts Municipals d'Egara (TMESA) i les grans empreses.
En la butlleta es preguntava al votant si creia que hi havia prou raons perquè els sindicats iniciessin un procés de mobilitzacions que culminés en una aturada general. La papereta també explicava els motius de la consulta. La UGT denuncia el fet que el govern hagi imposat un decret de reforma laboral que, segons el sindicat, agreuja la precarietat del treball. Per al sindicat, aquesta reforma generalitza l'abaratiment de l'acomiadament, passant dels 45 dies d'indemnització als 33 o als 20 segons el tipus de contracte, i desregula les jornades a partir de contractes a temps parcial i fix discontinus.
La consulta, que només s'ha fet a Catalunya, és vinculant, i l'executiva confederal en treurà conclusions en la reunió que mantindrà a finals de juny.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius