Laura Martínez
.-
El novè Pla Cameral de Promoció de les Exportacions preveu la promoció del comerç exterior de les empreses, a través d'una ajuda que ascendeix a 6.000 milions de pessetes, una xifra que suposa un increment del 40% respecte a l'any anterior. D'aquesta manera, les Cambres de Comerç es converteixen en les institucions no oficials que més recursos dediquen a promoure l'exportació espanyola.
El Pla recull totes les activitats que la xarxa de Cambres de Comerç espanyoles realitzarà durant el 1999 per fomentar el comerç exterior. En total es faran 1.500 accions a 124 països i hi participaran 7.000 empreses. Els països europeus i llatinoamericans són els destins prioritaris.
El pla comprèn 4 grans àrees. La de promoció exterior inclou les missions comercials, les trobades empresarials, les fires i el programa d'iniciació a la promoció de l'exportació.
Per primera vegada, les accions per a la promoció de l'activitat exterior de les empreses turístiques es tracta de forma individualitzada. En aquesta àrea es faran més de 140 activitats.
L'àrea d'informació pretén que l'empresari tingui accés a tots els serveis d'informació sobre comerç exterior. Per últim, es faran més de 600 activitats de formació en comerç exterior per ajudar a l'empresari en les seves sortides a l'estranger.
|