Josep Miquel Villagrasa
.-
Les accions de la regidoria de medi ambient per controlar i netejar els abocament incontrolats han obtingut un resultat positiu durant el 1998. Així, l'any passat es van detectar 75 abocaments, una xifra que suposa un descens del 55 per cent respecte el 1997. D'aquests, se'n van netejar 66.
La disminució es relaciona amb un augment de les inspeccions i els recursos econòmics invertits en el pla de neteja, així com amb la realització d'una campanya de conscienciació.
El grup de neteja, format per 6 persones a partir d'un pla d'ocupació, ha permès la recollida de 164 tones de deixalles en els abocadors incontrolats. El grup ha treballat conjuntament amb la policia ambiental, agilitzant així la detecció dels punts a netejar.
El cos especial de la policia s'ha encarregat de detectar-los i buscar els responsables últims de l'abocament. En un 7 per cent dels casos, els responsables s'han encarregat particularment de netejar el que s'havia embrutat. Amb aquest mètode d'actuació s'ha disminuit la imposició directa de sancions, tot i que els responsables han de pagar una multa mínima. Aquestes sancions poden arribar als 10 milions si és necessari aplicar la Llei de Residus. El regidor de Medi Ambient, Francesc Morales, ha fet una crida a la ciutadania per tal d'augmentar la pressió social sobre els responsables dels abocaments incontrolats.
El pla d'ocupació s'acaba el 31 de març d'aquest any, data que s'aprofitarà per revisar el pla de neteja. Es pretén augmentar la inversió destinada a la senyalització d'advertència d'aquells abocadors incontrolats que ja han estat netejats. De totes maneres, el regidor de Medi Ambient creu que l'ajuntament dona moltes facilitats per llençar els residus en els llocs adients. Alguns exemples serien la deixalleria de Can Barba, el servei de recollida a domicili i la minideixalleria del passeig 22 de Juliol.
|