TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 12-03-99
L'euro serà el tema central del Dia Mundial dels Drets del Consumidor

Banner
Banner
El Dia Mundial dels Drets del Consumidor, que se celebra el proper dilluns, se centrarà enguany en l'euro, la moneda única europea.
L'IMSAV instal.larà una unitat mòbil a la Plaça Vella per informar sobre l'euro i atendre les consultes dels ciutadans.
La regidora Noemí Barja vol que els ciutadans tinguin confiança en la nova moneda i ha recordat que últimament s'han patit estafes per manca d'informació sobre l'euro.
Josuè Amoraga .- L'IMSAV, l'Institut Municipal per a la Salut i la Qualitat de Vida, dedicarà el 15 de març, Dia Mundial dels Drets del Consumidors, a l'euro, la moneda única europea.
Per aquest motiu, l'IMSAV instal.larà un punt d'informació a la Plaça Vella el proper dilluns de 10 del matí a les 2 del migdia. Els tècnics municipals atendran les consultes dels ciutadans i repartiran material informatiu sobre la nova moneda. A més, es repartiran convertidors d'euros i monedes de xocolata.
La regidora Noemí Barja ha explicat avui que la informació sobre l'euro s'ha de centrar en tres punts. En primer lloc, aprofundir en el coneixement de la moneda. En segon lloc, aprendre a pensar en euros. I en darrer lloc, saber convertir pessetes en euros i viceversa.
Barja ha assegurat que la finalitat bàsica és evitar frustracions i decepcions entre els ciutadans. Noemí Barja vol que els ciutadans tinguin seguretat i confiança en el nou sistema monetari per evitar així possibles estafes.
L'euro va néixer l'1 de gener passat, però no apareixerà en forma de bitllets i monedes fins l'1 de gener del 2002. Llavors pessetes i euros conviuran junts durant sis mesos. Després d'aquest període de transició, la pesseta desapareixerà definitivament i només seran útils els euros.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius