TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 17-03-99
Es presenta la primera enquesta de salut de Terrassa

Banner
Banner
Més del 90% dels terrassencs tenen com a cobertura sanitària només la Xarxa Sanitària d'Utilització Pública o la Mútua Obligatòria.
Aquesta dada es desprèn de la primera Enquesta de Salut de Terrassa, realitzada per l'ajuntament.
L'objectiu del document és, segons la regidora de Salut, Noemí Barja, conèixer l'estat de salut i la qualitat de vida de la població terrassenca per poder detectar les necessitats que hi ha en aquest àmbit i posar-hi solució.
Anna Serrano .- L'enquesta s'ha fet a un total de 1.000 persones de més de 15 anys extretes d'una mostra aleatòria de 7.000. El seu grau de fiabilitat, segons la regidora de Salut, Noemí Barja, és del 95%.
Tal i com s'extreu del document, la majoria dels enquestats tenen un lloc habitual on anar quan necessiten rebre atenció mèdica primària i es visiten habitualment amb un professional de la Xarxa Hospitalària d'Utilització Pública o a una mútua obligatòria.
El document també indica que el 35,5% dels enquestats consideren que el sistema públic de sanitat funciona bé. Aquesta xifra només és superada per quatre països, que són el Canadà, Holanda, Alemanya i França.
Sobre l'esport, l'enquesta assenyala que el percentatge d'homes que fa alguna activitat física habitual intensa és molt superior al de les dones. Així, mentre que un 18,7% dels homes fa algun esport normalment, aquesta xifra baixa fins a un 4% en el col.lectiu femení.
A més, la regidora de Salut ha indicat que hi ha un gran nombre de joves que no practiquen cap activitat física.
L'enquesta es presentarà demà al públic en una sessió que es realitzarà a les set de la tarda a Foment de Terrassa.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius