TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 16-04-99
La policia desallotja els okupes de la casa coneguda com La Parra

Banner
Banner
La policia ha desallotjat avui la casa coneguda com La Parra, propietat de la família Rull. La Parra era utilitzada com a vivenda des de feia un any per un grup d'okupes.
Segons els joves, un centenar de policies han participat en el desallotjament. A més, el col.lectiu ha denunciat que alguns okupes han estat agredits per la policia.
Els okupes han fet una manifestació aquest vespre per protestar contra l'actuació de la policia. Demà tornaran a manifestar-se, aquest cop contra el judici a 17 okupes que es farà a finals de mes.
Josuè Amoraga .- El desallotjament de la casa coneguda com La Parra i propietat de la família Rull s'ha produït avui a quarts de set del matí. En aquells moments no hi havia ningú perquè els okupes havien marxat a treballar o de cap de setmana. Quan alguns joves s'han atansat a la casa per esmorzar, la policia, segons els okupes, els ha agredit. Els joves han denunciat les agressions al Jutjat d'Instrucció número 6 de la ciutat. Un centenar de policies han participat en el desallotjament, segons informacions facilitades pels okupes.
Davant del desallotjament el col.lectiu okupa ha denunciat tres coses. En primer lloc els joves consideren que l'actuació de la policia tenia com a finalitat provocar una resposta violenta per part dels okupes.
Els joves han recordat que els fets han passat un dia abans de la manifestació de demà dissabte, que els okupes han convocat per denunciar el judici que a finals de mes asseurà 17 joves a la banqueta dels acusats. Els okupes mantenen la convocatòria de la manifestació de demà. A més, aquesta tarda s'han manifestat per protestar contra el desallotjament.
En segon lloc, els okupes denuncien l'aplicació de la Llei Hipotecària i es pregunten quina diferència hi ha entre la via civil i la penal. Pels joves, la Justícia només ha fet cas a una de les parts: la família Rull.
Per últim els joves consideren que els mitjans de comunicació no es fan ressò de les seves campanyes informatives i en canvi es fixen en els fets violents.
Els okupes asseguren que les seves campanyes són pacífiques i que és la policia qui ha portat el vandalisme a Terrassa amb els fets d'aquest matí.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius