Laura Martínez
.-
'Bona casa i bona brasa, bona brasa i bon tió i Bon Nadal que Déu nos do' és el nom del CD-Rom que han editat els Ministrils del Raval i que inclou 7 cançons i danses tradicionals catalanes. L'objectiu és que aquestes peces siguin recuperades per les escoles.
Tot i que el compacte trasllada a l'usuari a l'època nadalenca, s'ha editat a la primavera per tal que els mestres de les escoles les puguin preparar i treballar abans de Nadal. Segons Màrius Massallé, director del Centre de Recursos Pedagògics, algunes de les danses ja perdudes, com el Ball de Reis, podran treballar-se a les escoles en aquest temps.
Precisament, el Ball de Reis és l'estrella d'aquest CD-Rom. Aquesta és una tradició per la qual el matí del 5 de gener els nois visitaven les cases, demanant menjar i ballant aquesta dansa. Tot i que l'any 1991 els Bastoners de Terrassa van recuperar el Ball de Reis, ara es vol fer extensible a les escoles i als esplais.
El CD-Rom també inclou informació sobre els Ministrils, el contingut musical de les peces, la seva explicació etnogràfica i propostes de treball.
Els usuaris també poden trobar informació sobre la partitura de les cançons i sobre els instruments que els Ministrils del Raval utilitzen per tocar-les.
Sobre el Ball de Reis, el grup ha inclòs una versió cantada i una altra només musical per tal que els escolars puguin assajar-la.
|