TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 02-06-99
Missió comercial de la Cambra de Comerç a Sud-àfrica

Banner
Banner
Una missió comercial de la Cambra de Comerç de Terrassa, formada per deu empreses, va viatjar a Sud-àfrica amb l'objectiu de desenvolupar un programa de treball de contactes amb empresaris africans.
Aquest viatge pretenia crear vincles i aprofundir en les relacions comercials entre els dos països.
Els empresaris catalans que hi han participat s'han mostrat optimistes i han destacat les expectatives de negoci a curt termini en determinats sectors.
Glòria Trullàs .- La missió comercial de la Cambra de Comerç es va fer entre el 22 i el 29 de maig. Les empreses participants van mantenir un total de 200 contactes amb firmes homòlogues sud-africanes, dels que van destacar les expectatives de negocis a curt termini en certs sectors com l'elèctric, el químic o el de maquinària.
En un pla més institucional, el representant de la Cambra de Terrassa que va coordinar la missió, Arcadi Francitorra, ha exposat l'interès de les empreses catalanes a obrir mercats a Sud-àfrica, utilitzant aquest país com a porta d'entrada a la resta de països de l'Àfrica del Sud.
Segons la Cambra, Sud-àfrica s'està obrint a nivell economic, polític i social. Amb tot, s'enfronta a dos reptes importants, com són la creació de grans infrastructures i la modernització del seu aparell productiu. Per assolir aquests objectius, l'entitat cameral terrassenca assenyala que el país ha de recórrer a productes estrangers relacionats amb els sectors de de la construcció d'habitatges socials, infrastructures viàries, conducció d'aigua o electrificació.
Amb tot, els alts índexs de criminalitat que pateix fa que molts països desisteixin d'invertir-hi.
Entre 1994 i 1998 Espanya ha duplicat les seves exportacions a Sud-àfrica. A més, els productes espanyols comencen a ser coneguts al mercat africà, especialment els del sector de la maquinària.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius