

|
Com ja és habitual, els mesos d'estiu s'aprofiten per fer obres als diferents barris de la ciutat.
Enguany a Terrassa, entre juliol i agost, s'avançaran els treballs dels sector tercer i cinquè de la Ronda de Ponent, es farà la rehabilitació de l'antiga casa Soler i Palet, es construirà un refugi d'animals domèstics i es remodelarà la plaça de Rosalia de Castro.
|
Anna Serrano
.-
Aquest estiu s'avançaran les obres que s'estan fent a la Ronda de Ponent. En concret, es continuaran els treballs del sector primer, on s'està construint un pont a l'alçada del carrer de Falla. Així mateix, seguirà la remodelació del sector cinquè, que comprèn l'arranjament dels laterals de la riera del Palau i l'edificació de dos ponts, als carrers Pintor Torras i Francesc Layret. En el mateix sector cinquè, també es revisarà la xarxa de clavegueram i s'instal.larà nou enllumenat, amb 54 nous punts de llum.
Pel que fa a les obres que comencen, en el tram tercer de la Ronda de Ponent es pavimentaran els marges de la riera i es construirà un pont a l'alçada del carrer d'Orà. Així mateix, en el sector quart, s'iniciaran els treballs de l'encreuament de la ronda amb la carretera de Martorell.
Els mesos de juliol i agost, també començarà el projecte de rehabilitació de la Casa Soler i Palet, que permetrà el trasllat de l'Institut Municipal de Cultura i Esports de Terrassa, l'IMCET, al carrer de la Font Vella. El pressupost d'aquesta remodelació és de quasi 61 milions de pessetes. L'objectiu de l'obra és fer un edifici accessible i obert al públic. Amb aquesta intenció, a la planta baixa s'hi habilitarà una sala polivalent i un servei de documentació.
Entre les obres d'aquest estiu també hi ha la construcció d'un centre d'acollida d'animals domèstics a la part central de Can Barba. L'equipament ocuparà més de 2.600 metres quadrats de superfície i tindrà una capacitat de gairebé 150 gàbies. A més, inclourà oficines, una clínica veterinària i un magatzem, entre d'altres serveis. Les obres de la primera fase, que seran les que es faran aquest estiu, tenen un pressupost de quinze milions de pessetes.
La plaça de Rosalia de Castro també millorarà el seu aspecte en el transcurs dels mesos estivals. A l'espai, situat entre els carrers de Pintor Torras, Rosselló i l'avinguda Joaquim de Sagrera, se li donarà un caràcter de jardí. Per això, està previst arbres d'espècies diferents, com plàtans o lledoners.
Aquest, estiu també s'acabarà la urbanització del polígon Santa Margarida I i les obres del barri de Xúquer.
|