Laura Martínez
.-
L'ajuntament de Terrassa convida les entitats del barri de Ca N'Anglada a ampliar i difondre les seves activitats, per tal d'aconseguir la integració del col.lectiu magribí que viu al barri i acabar així amb els conflictes dels últims dies. La proposta s'ha fet durant una reunió que ha mantingut aquesta tarda l'alcalde, Manuel Royes, amb les 11 entitats de Ca N'Anglada que el passat dijous van signar un manifest a favor de la tolerància i contra el racisme.
Segons Royes, amb aquest projecte, que ja s'havia començat a perfilar abans de les eleccions, es facilitaria la integració i s'eradicarien els problemes. Tal i com ha explicat Royes, aquesta proposta compta amb el suport de la Generalitat, ja que participaria activament en l'atribució de més recursos per poder dur a terme aquesta ampliació de les activitats. El consistori i les entitats també esperen que l'Associació de Magribins de Terrassa s'incorpori a la coordinadora d'entitats del barri per facilitar encara més la integració.
La proposta de l'ajuntament està adreçada als veïns del barri de totes les edats i, tot i que està pensada especialment per als magribins, també se'n beneficiarien la resta de veïns. Un exemple d'aquestes activitats seria aconseguir que el col.lectiu femení magribí s'integrés al Grup de Dones de Ca N'Anglada.
Royes també ha fet referència a l'assemblea de veïns, celebrada ahir, i ha sortit al pas de les crítiques dels assistents per no ser-hi present. L'alcalde ha afegit que avui ha visitat el barri, aprofitant que la situació està més normalitzada. Royes ha explicat que ha parlat amb els veïns que li han fet arribar les seves reclamacions, per tal que s'emprenguin mesures que acabin amb els conflictes.
Per la seva part, el president de l'Associació de Veïns de Ca N'Anglada, Felipe Arenas, ha desaconsellat als veïns que participin en qualsevol manifestació, en referència a la concentració pacífica que hi ha convocada per demà a dos quarts de 8 del vespre.
|