TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 29-09-99
La fundació PRODIS i l'Ajuntament signen un conveni de col.laboració

Banner
Banner
La Fundació Privada Terrassenca PRODIS i l'Ajuntament de Terrassa han renovat el conveni de col.laboració que mantenen amb un objectiu doble. Per una part, desenvolupar treballs de manteniment, conservació i neteja de la senyalització viària de la ciutat i, per l'altre, promoure la integració social i laboral de persones amb disminució psíquica lleugera del Centre Especial de Treball Ciutat de Terrassa. PRODIS rebrà, gràcies a aquest conveni, un milió de pessetes.
Cristina Alemany .- La Fundació Privada Terrassenca Pro-disminuïts, PRODIS, i l'Ajuntament de Terrassa han signat, per tercer any consecutiu, un conveni de col.laboració. El seu objectiu és doble. D'una banda, un equip format per persones amb disminució psíquica lleugera del Centre Especial de Treball Ciutat de Terrassa desenvoluparan actuacions de manteniment, conservació i neteja de la senyalització viària de la ciutat. De l'altra, es promourà la integració social i laboral d'aquest col.lectiu. En aquest sentit, el president de PRODIS, Pere Baltà, ha explicat que treballar al carrer és una experiència molt positiva per als nois i per la conscienciació popular, ja que d'aquesta manera la gent veu que poden realitzar tasques amb normalitat.
Pel que fa a la subvenció econòmica, el conveni atorga a PRODIS un milió de pessetes, igual que l'any passat. El primer acord, que data de 1997, va proporcionar a la fundació mig milió de pessetes. Baltà espera que l'any vinent la subvenció augmenti.
Actualment, PRODIS ocupa en aquesta activitat quatre nois i dues furgonetes, alhora que ha ampliat l'equipament, fet que els possibilita oferir una qualitat superior. Segons Baltà, es van consolidant, però de totes formes, demana que se'ls doni més feina, tenint en compte que els nois han demostrat poder realitzar bé la seva activitat. A més, Baltà ha destacat que, si tinguessin més feina, podrien ocupar més persones. L'Alcalde de Terrassa, Manuel Royes, ha promès oferir més feina ja que l'experiència ha funcionat bé.
De moment, els quatre nois han pintat pàrquings, zones blaves, parades d'autobusos o passos zebra, a Terrassa i Matadepera. Baltà ha proposat que seria bo que els oferissin pintar aparcaments de centres comercials. De fet, el president de PRODIS ha assenyalat que ja s'han fet algunes gestions amb supermercats de la ciutat. En tot cas, Baltà ha insistit en la conveniència de trobar més feines que es puguin desenvolupar a l'exterior.
Pel que fa al local de PRODIS, el seu president ha destacat que cal una solució urgent. En resposta a aquesta petició, Royes ha comentat que parlaran del tema d'aquí una o dues setmanes.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius