TV20 - Terrassa
IniciNotíciesHemerotecaVilaWeb TerrassaTerrassa.com Dia: 29-10-99
L'equip de Govern proposa l'adequació dels impostos i taxes del 2000 a l'IPC actual

Banner
Banner
L'equip de Govern ha presentat avui l'adequació dels impostos i les taxes del 2000 a l'IPC actual. La proposta es centra principalment en l'impost de vehicles, els valors cadastrals, la taxa pel servei del cementiri municipal i la taxa dels mercats.
Marta Polo .- L'equip de Govern proposa una adequació a l'IPC del 2'4% per als impostos i taxes de l'any 2000. Aquesta proposta d'ordenances fiscals per al pròxim exercici està en la línea de no incrementar la pressió fiscal seguida en els darrers anys, i s'aplicarà als principals impostos i taxes municipals com l'impost de vehicles, els guals o la taxa per la retirada de vehicles. La proposta ha estat presentada avui per al seu debat i s'elevarà per a la seva aprovació inicial en el ple extraordinari previst del proper 10 de novembre.
L'adequació dels impostos se centra principalment en quatre punts diferents: la reforma tributària de l'impost de vehicles, la revisió dels valors cadastrals, la taxa pel servei del cementiri municipal i la taxa dels mercats municipals.
La reforma tributària que es proposa pel que fa a l'impost de vehicles de tracció mecànica preveu la introducció d'una referència per als vehicles de més de 20 cavalls fiscals. Una altra novetat que es planteja és la bonificació del 100% per als vehicles de més de 25 anys.
L'adequació plantejarà també la reducció de la bonificació actualment vigent, instaurada amb motiu de la revisió dels valors cadastrals l'any 1997. La proposta de l'equip de Govern preveu la reducció d'aquesta bonificació del 50 % al 40%.
Una altra modificació inclosa en la proposta d'ordenances municipals per al 2000 és la taxa pel servei del cementiri municipal, que per primera vegada inclou el servei de cremació.
Pel que fa a la taxa de mercats municipals, l'equip de Govern proposa un increment de les actuals taxes del 25% que afectarà els concessionaris de parades dels mercats del Triomf i de la Independència. Les taxes de guals i els preus de les zones blaves d'aparcament queden regides a l'increment de les ordenances fiscals igual a l'IPC actual.
Copyright (c) TV20 - Terrassa. Serveis Informatius