02-12-1999
El vídeo ''La ciutat de les xemeneies'' s'estrena a Barcelona
Durant aquesta setmana, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona acull el cicle ''Un país de ciutats: Terrassa'', amb el qual es pretén promocionar la nostra ciutat a la capital catalana.
En aquest escenari, dimarts a la nit es va estrenar l'àudiovisual ''La ciutat de les xemeneies'', obra del cineasta terrassenc Antoni Verdaguer.
Laura Martínez .- El vídeo ''La ciutat de les xemeneies'', que es va estrenar dimarts a Barcelona, mostra els aspectes més significatius de Terrassa, amb l'objectiu de donar a conèixer la ciutat a l'exterior.
Durant 22 minuts, l'àudiovisual, obra del cineasta terrassenc Antoni Verdaguer, fa un recorregut pel passat i el present de Terrassa, fent especial incidència en alguns llocs de la ciutat, com ara el Conservatori de Música, el Museu de la Ciència i la Tècnica i la muntanya de Sant Llorenç, entre d'altres. També posa un èmfasi especial en alguns dels actes que se celebren de forma habitual a la ciutat, com la Mostra Multicultural, el Festival de Jazz i la Festa Major, i en algunes de les seves entitats, com les dues colles castelleres de la ciutat.
Durant la presentació, a la qual va assistir una àmplia representació del món polític, cultural i econòmic de Terrassa, l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va destacar la importància de les ciutats de la regió metropolitana de Barcelona per crear una xarxa de localitats, tot preservant la seva pròpia identitat. L'alcalde barceloní va afegir que Terrassa ha demostrat, en els últims temps, apostes de cara al futur en l'àmbit cultural i universitari. De totes maneres, Clos va reconèixer que els barcelonins tenen una imatge de Terrassa més pròxima al seu passat que al seu present.
Per la seva part, l'alcalde de Terrassa, Manuel Royes, va dir que la ciutat ha de trencar els tòpics que la lliguen a la seva història industrial per poder explicar la configuració ciutadana actual.
Copyright (c) TV20, TV de Terrassa. Serveis Informatius